Det lider mot jul!

Och paketkalendern (som mormor knåpat ihop) sitter på köksväggen. Ett pepparkaksbak har hunnits med, även detta med mormor och just nu är Luciafirandet på förskolan nästa vecka i fokus. Allt, allt, allt är spännande och vi pratar mycket om julen. Idag vid matbordet när Ellen höll på som hon brukar (slängde sina bestick, hällde ut mjölken osv) sa Lova helt lugnt "Ellen kanske inte får några julklappar". Jag sa att det trodde jag nog. Svårt det där med tomten tycker jag, hon frågar mig om tomten finns och jag ljuger rätt upp och ner. Hmmm.




Idag för tre år sedan föddes en liten skatt och min bästa vän blev mamma. Stort! Vi fick en liten lillebror och trots att det just nu känns som att vi aldrig lyckas ses så är vi familj, på sätt och vis. Jag är så väldigt glad och stolt och imponerad över skattmammans mod, kärlek och kämparanda för skattens bästa. Inte många hade orkat och gjort det så bra som du! Grattis på födelsedagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0